torsdag 31. mai 2012

Hello Kitty bursdag

Da var siste barne bursdag ferdig feiret for dette året. Det var en fornøyd, snart 3 åring, som krøyp i seng i kveld:-)
Tema for 3års dagen var Hello Kitty. Så da var det bare for mor å gjøre så godt hun kan å oppfylle prinsessas ønsker.
Det har gått litt opp og ned i forberedelsene, det er ikke like lett å få til alt enn gjerne skulle ønske enn fikk til..... Pga tid og energi måtte jeg legge vekk noen prosjekter jeg hadde satt meg i forhold til bursdagen, hjemmelagde kroner til alle, Hello Kitty pinjata og hjemmelagde godteposer. Men, men kan ikke få til alt :-p


Hjemmelagde bordkort. De ble fylt med litt snacks/forrett, popkorn, til barna.


Hello Kitty vimpel var på sin plass.

De ble veldig dekorative i vinduet:-)

Hjemmelagde etiketter til rosa brus måtte vi jo også ha:-)

Det ferdig dekka bordet.

Hello Kitty duk, rosa tallerkner, syns det var kult med firkantede. Hello Kitty servietter, hjemmelagde bordkort med popkorn oppi, rosa Hello Kitty brus og Hello Kitty kopper.

Måtte også pynte med rosa blomster og sommerfugler, som snuppa ville ha en dag vi var på handle tur. Rosa er tingen;-)

Så skulle jeg gjøre mitt første forsøk på cake pops, Hello Kitty selfølgelig!! Grillspyd og hvit sjokolade som de skal dyppes i.

Har rullet sammen kaken til en ball og laget ører på, slik at de skulle se ut som Hello Kitty. Når alle var ferdig rullet, stakk jeg grillspyd i de og dyppet de i hvit sjokolade. Høres enkelt ut, ikke sant??? Ehhh....det var det ikke!!! Rullingen, sette i spyd og dyppe var den enkle delen, men når de skulle settes til tørk fant jeg ingen bra plass å sette de, det endte med at de tippet ut av glasset med sukker, prøvde egge kartong, men når mannen skulle sette de i kjøleskapet raste alle utav!! Mye sjokoladesøl i kjøleskapet kan man si.... Også begynte alle å skli ned på pinnen, vi gikk tom for sjokolade osv, osv. Så mannen gikk i butikken for å kjøpe ny sjokolade. Så satte vi igang andre forsøket, denne gangen hadde jeg klart å engasjere mannen også...hehe:-) Alt gikk fint denne gangen, jeg fikk satt 5 pops i hvert sitt glass med sukker (høyere glass og mer sukker så det skulle stå stødigere) og inn i kjøleskapet for avkjøling. Jeg var så stolt og skulle bare åpne kjøleskapet for å vise mannen at denne gangen gikk det bra, i det jeg åpnet kjøleskapet datt det ene glasset rett i gulvet.....vi kunne ikke annet en le, disse popsene hadde vært en katastrofe fra begynnelse til slutt!!!

Men det var fortsatt 5 igjen som fikk stå å tørke, og som jeg fikk pyntet og satt på bordet:-)


En katastrofe kommer sjelden alene, sies det.... vell gulrot kaka gikk i oppløsning når jeg skulle legge den på et fat, så måtte lappe den sammen igjen. Kremen som jeg skulle ha på ble helt rennende og var umulig å ha på kaken. Mannen fikk seg en god latter når han såg den og alt var på vei å renne sammen, lignet ikke mye på Hello Kitty for å si det sånn.... Men heldigvis klarte jeg å redde den ved å legge lakris snorer mellom fargene, så de ikke fløyt over i hverandre. Så det ligna jo på en Hello Kitty kake til slutt, og prinsessa var fornøyd:-)

Oppi alt sukker inntaket syns jeg det er greit med et litt sunnere innslag også. Har hatt jordbær, blåbær og druer i muffinsformer.

Syns dette bildet var så koseligt, her er det full konsentrasjon under fiskingen etter godteposer:-)


Nå blir det høy beinføring i sofaen, slappe av og lade opp til fødsel;-)
Ha en fin kveld:-)

1 kommentar:

  1. Såg virkelige ut så alt va på "stell", fine dekorasjoner, kaker å alt!! Lad opp du vell fortjent;-)

    SvarSlett