fredag 25. mai 2012

Lekehytte

Har ikke blitt så mye blogging i det siste når det har vært så fint vèr. Og kan med dette også bekrefte at det er ganske varmt å være høygravid i disse dager.....men skal ikke klage det er dette vi har ventet lenge på og det snur nok snart, er ikke så optimistisk når det gjelder sommer vèret her i Norge!!

Men som jeg har skrevet om tidligere har vi holdt på med bygging av lekehytte og nå er den så og si ferdig. Mangler bare et strøk til med maling utpå og en kjøkken benk inni. Men barna har allerede tatt den i bruk, og de storkoser seg. Har spist kveldsmaten der flere kvelder, og storesøster syns også det er kjekt å være med de å leke. Håper bare det varer:-) Vi må nok ha en innvielse fest av hytta, men det får vente til babyen har kommet.
Her kommer et lite bilderas fra hytta.

En koselig liten terrasse forran som barna kan sitte ute og kose seg på.

Hytta forran. Når det er ferdig malt skal det henges opp en liten postkasse som jeg har bestilt på nette, ringeklokke fra Claes Olson og et lite flagg som barna kan henge opp når de er påhytta:-)

Her er hele "lekeplassen" vår, med lekhytte, disser og rutsjebane. Nå mangler bare grillplassen som jeg ønsker å få til. Men det får nok vente:-)

Hytta innvendig før innredning.

Før innredning.

Her er kjøkkenkroken. Skal sette inn en benkeplate med vask i, den er på vei:-) Komfyren er et gammel nattbord som jeg pusset ned og malte hvit. Så har jeg bare malt 4 plater på toppen slik at det ser ut som en komfyr. Syns den blei fin jeg, litt mer orginal enn de vi kjøper i butikken. På hylla har jeg satt små krukker, kjøpt på IKEA, som jeg har fylt med rosiner, cherrios osv. Barna syns det var kjempe stas, de kan lage sin egen mat:-)

Dukkekroken, med dukkeseng og vogn. Flott utsikt for dukka:-)

Sittekroken. Bordet er fra IKEA og er hengt på veggen og kan legges ned om det skulle være behov for større plass.

Her inntas kveldsmaten:-)

Ha en fin dag i fin vèret:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar