søndag 13. mai 2012

Sjørøverbursdag

Fredag var 4 års dagen med sjørøvertema vel blåst:-) Trur hu mor syns det er vel så kjekt som 4 åringen. Jeg har brukt siste uken på å forberede ulike ting som skal brukes i selskapet.
Det var første gang han skulle invitere de fra barnehagen + noen av vennen hans utenom barnehagen. Og jeg er mektig imponert over de små barna, det var 7 - 4 åringer og  3 - 3 åringer. De var så rolige og høflige alle sammen. Det var første gang de fleste av barna var alene uten foreldrene i et selskap.

Først var det åpning av pakker og litt lek. Så var det tid for mat, det var blekksprut pølser og sjørøver brus. Så var det litt til lek, før sjørøverkaken ble inntatt. Hadde et lite sunt innslag også, men en frukt ball.
I en sjørøver bursdag hører det jo hjemme med skattejakt, siden været var dårlig måtte vi ta den inne og det ble litt mer amputert. Men skatten ble funnet, det var mange gullpenger som måtte byttes mot godteposer.

Her kommer et lite bilderas fra forberedelsene og selskapet:



Invitasjonen til selskapet.

Col flasker som ligger i vann for at etikettene skal tas av, jeg satte på egne sjørøver etiketter.

Hjemmelaget pynt til sugerøret.

Samlet doruller og spraymalet de svarte.

Limte sjørøver bilde på, tok hull i og tråd slik at det ble en kikkert. Brukte dette som bordkort, skrev navnet til barna under bildet.

Her er de nye etikettene på brusen.

Sjørøverskuta er laget av 1,5 sjokoladekake i langpanne, men krem mellom lagene.

Så dekket jeg med krem på hele skuta.

Her er skuta ferdig pynta. Figurer satt på, seilene har jeg printet ut på vanlig hvit ark og brent rundt kantenene, satt på grillspyd.

Rundt kaka har jeg laget hav av grønn gelè med blå konditorfarge i. Krokodiller og fisker av sjokolade gir rette effektene:-)


Her er frukt ballen. Det er ei isiorkule, kledd med aluminiumsfolie og frukten er stukket i med tannstikker.

Muffins og blåbær/bringebær i cup cake stativet.

Resten av bildene er tatt rett før gjestene kommer:-)







Det var iallefall en fornøyd 4 åring som la seg fredags kveld, og mor var fornøyd med utfallet og er glad det er 1 år til neste gang...hehe:-)


1 kommentar:

  1. Hei. Så fint du har ordnet sjørøverfesten:) jeg har planer om å lage sjørøverfest for min sønn nå i november. Syntes inbydelsen din var veldig artig. Hvor fant du bildet av den papir rullen? Heter det foresten papir rull? Hehe. Har lyst å lage noe liknende inbydelse;) men hva søker man på?;)

    SvarSlett