søndag 6. mai 2012

Barselbesøk på torsdag

På torsdag var jeg så heldig å få gå på barselbesøk til en sjønn liten prinsesse på 1mnd. Vi var 3 damer som var på besøk og beundret det lille nurket.
Dette var gaven fra oss:-)

Inni bleiekaka var det noen klær til den lille.
Baby Boop bodyer.

Mikke mus og Minnie Heldrakter til sommeren.

Hjemmelagde smekker.

Og en hjemmelaget forkle kjole i retrostil, som kan brukes på begge sider.


Håpe mottakeren ble fornøyd med gaven. De 2 storesøskene til babyen, fikk prinsesse truse og batman truse. Og den nybakte moren fikk et nydelig hjemmelaget armbånd:-)


For de som er interesserte kommer en liten steg for steg visnig for hvordan jeg lager disse bleiekakene.
Jeg begynner først med å rulle sammen bleiene og har strikk rundt de. Gikk her tomt for gummi strikker så brukte gavebånd.

Jeg gjør det samme med klærne jeg bruker inni.

Så lager jeg en "sylinder" i midten som jeg setter bleiene rundt(noen bruker tørkerull, brusflaske, tutteflaske osv), jeg har her brukt bleiene og rullet sammen slik at de danner en salgs sylinder. Fester hver etasje med en strikk slik at bleien holdes sammen.

Så må en rette litt på bleiene slik at det blir mest mulig beint, fest et bånd rundt hver etasje slik at du detter gummistrikkene som brukes rundt kaken. (Litt dårlig forklart!!!)

Så pynter du kaken med det du vil. Jeg har brukt blomster, smokker og navnet til babyen. På toppen har jeg satt en smekke. Her kan du også variere med bames, tutteflaske osv.

Til slutt når all pynten er på plass, setter jeg kake på et kakefat og tar celofan rundt. Slik at det ser litt penere ut når du skal gi deti gave.


Håper denne forklaringen var sånn passe forståelig og at du nå selv kn lage en litt anderledes barselgave. Lykke til:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar