søndag 29. april 2012

Innholdsrik helg :-)

Jeg begynte fredagen min med en aldri så liten handletur....Som tidligere nevnt har jeg nå en plan om å handle inn 1 gang i måneden. Eller dvs, det som kan handles, for frukt og melk har jeg beregnet at jeg må handle inn minst en gang ekstra.
Det blir spennende å se hvor lenge "lageret" holder og om vi klare å holde oss til planen.

Dette er hva jeg hadde med meg hjem fra handleturen.

Ellers på fredag tok jeg meg en aldri så liten "fest":-) Vi hadde fest med jobben og jeg og styrer var i sosialkomitene og hadde laget en aldri så liten rebus til de andre. Alle endte opp i barnehagen, der vi hadde Beat for Beat (som jeg hadde lånt av ei venninne) utover kvelden.
Det er kjekt å komme seg ut, men tar på å være på fest når enn er tykk som en elefant...hehe:-)

Ellers i hjemmet er det jo prosjekt lekehytte på gang. Vi begynte for 2 uker siden og nå er det bare litt utfor og innredningen som gjenstår. Har brukt helga til å grunne å male inni, for å få alt lyst å fint. (Bilder kommer etter hvert).
Så nå gleder jeg meg til å gjøre litt shopping til det som skal være inni, har et bilde i hodet om hvordan det skal se ut, så får vi se om jeg får det til:-)

Så er det heller ikke lenge til 2 bursdags feiringer, eller 3 med familieselskapet, her i huset. Det blir en sjørøver bursdag og en Hello Kitty bursdag, så mor er i gang med forberedelsene til det også.
Så som formiddags aktivitet i dag, mens vi venta på at far skulle våkne, satte jeg og ungene i gang med å lage pappmasje.

Først klippet vi opp avis strimler.

Så laget jeg lim av mel og vann.

Blåste opp en stor ballong.

Så var det bare å sette i gang, dyppe avis strimlene i limen og lime på ballongen, lag på lag.


Og slik ble resultatet.


Så nå må vi bare venter på at den skal tørke så vi kan male den.
Det er en gange "klissette" aktivitet, så jeg hadde tatt av barna alle klærne og de satt bare i trusen og "jobbet". Og det er jeg glad for, da kunne jeg bare hive de under dusje og spyle de etterpå.

Inni mellom all maling og andre kreative prosjekter, har vi vært på familiedag på stranden, i "reste bursdags fest" og ikke minst fått kjenne litt sol og varme:-)

Så nok en innholdsrik helg er over og det ser ut som våren endelig har kommet til oss. Håper den har planer om å bli også:-)

Ha en fn uke alle sammen:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar