mandag 23. april 2012

Leketeppe og mat planlegging

Da erførste teppet til lekegrinda ferdig. Det er sydd av ulike stoff som jeg hadde liggende, blant annet dynetrekk, t-skjort, fleecepledd osv. Inni er det en tynn dyne fra IKEA. Jeg har sydd det slik at det kan brukes på begge sider.
Denne er sydd i blåtoner og skal brukes om det blir en gutt:-)
Så nå skal jeg sette i gang med jente teppet.



I tillegg er jeg i gang med planlegging av mat liste. Jeg har et ønske om å kunne sette opp hva vi skal ha til middag hver dag og i tillegg bare handle 1 gang i måneden. Fikk inspirasjon når jeg leste om en familie som fik dette til, de sparte både penger, tid og ikke minst frustrasjon over hva de skulle lage til middag hver dag.


Vi ha ikke vært så flinke å planlegge hos oss og middagene har ofte endt opp med å bli det vi har i kjøleskapet/fryseboksen. Så ikke så variert og spennende kan man si!!!

Så nå skal jeg prøve meg på dette, tror jeg må teste ut 14 dager om gangen før jeg kan gå over til bare å handle 1 gang i måneden. Så leter rundt på ett og i blader etter ulike middags tips. I det nye bladet til foreldre og barn som heter mat og helse, var det mange bra tips til både middager og varierte matpakkemat til barna.


Ha en fin uke videre:-)

3 kommentarer:

  1. Hei Vivian!

    Så kjekt å sitte å lese litt på bloggen din som ein liten pause i eksamenslesingen :)

    Du e jammen meg ein flinke husmor så syr, blogge å styre på når du e høygravide :) det blir spennende når den nye ungen komme til verden. Lykke til siste del av svangerskapet!! :)

    Klem Ingvild (til adrian)

    SvarSlett
  2. Jenter kan og ha blåe tepper for tenk!

    Eg like og å lesa bloggen din må eg sei :) Du e flinke! Tidenes husmor på ditt eget vis.

    Klem Celi


    PS: fint om du oppdatere bloggen litt mye nå i april og mai, sånn eg og Ingvild kan bruka eksamenstiå vår på å lesa an :) någe må jo eksamenstiå brukas te!

    SvarSlett
  3. Ja eg vett d går ann d og Celia, men siden eg allerede he d rosa klart t sying blir d rosa teppe om d blir jenta:-)

    Eg må vel innsjå nå at eg begyne vel å bli ei husmor....men någe må eg jo finna på siden eg isje komme meg ud så møje lenger!!

    Godt dokke he någe å fordriva pause tiå dokkas me, men eg vil isje ha någe annsvar viss dokke isje blir førnødde me karakterane t eksamen...hehe:-)

    SvarSlett