fredag 31. august 2012

Oppdatering

Det har vært lite blogging i det siste på meg, dagene her går i ett og timene i døgnet strekker ikke til alt det jeg skulle ha gjort.

A2 har nå begynt på Show skolen og går der hver mandag. I tillegg går begge på barnekor som er hver tirsdag. Så det blir travle ettermiddager disse dagene, men kjekt at de har noe fast å gå på syns jeg.

Så skal vi ha dåp på søndag, så litt handling og forberedelser til den har og blitt gjort de siste ukene. Heldigvis har jeg en snill mor som stiller opp 100%, og stiller både sine matlagings evner og hus til disposisjon. Hadde nok ikke blitt så bra uten henne.

Sist torsdag 23. august hadde vi 4års bryllupsdag. Mor stiller nok en gang opp og er barnevakt slik at vi kunne gå ut å spise en bedre middag bare vi to <3 Og i tillegg hadde hun med seg 5 store flotte solsikker til oss, tusen takk for de:-)

Etter mye undersøkelser har jeg nå gått til innkjøp av ny symaskin og en overlock maskin. Så etter lenge å ha sydd på mors gamle Bernina, har jeg nå innvistert i min egen. Jeg hadde bestemt meg for ikke å legge alt for mye penger ned i maskinene, siden jeg bare er en hobby syer og symaskiner/overlock maskiner er dyre. Men tilslutt fant jeg et pakke tilbud hos Tonje Brodering as som var overkommelig i prisen. Så det ble en JANOME Easy Jeans 22.

Og en JANOME My Lock 644D, overlock maskin.
Har dessverre ikke fått tid å testet noen av de enda, men har planer om å teste de ut i kveld:-)
Men før jeg kunne plassere disse to inn (eller rettere sagt opp, sitter på lofte) på sy/hobby rommet mitt. Måtte jeg gjøre en opprydding og få litt flere hyller med plass til ting og tang.
Så nå har jeg ryddet og sortert, og forsøkt å lage et system. Så får vi se hvor lenge det varer.
Her er sybordet mitt, med en haug med Europris bokser under. Der er det gamle klær som jeg syr ulike ting av + barneklær etter barna. Så om noen har behov for jenteklær i str. 50-56 og 62, er det bare å komme å hente:-) Ellers er det en gammel orginal trehvit apotekdisk, som jeg har malt hvit, til oppbevaring av diverse store og små nips.
Har og flyttet en av EXPEDIT hylle fra Ikea, som stod på barnerommet opp. Her er det mest stoff, noe garn og oppskifter på hekling/strikking og sy beskrivelser som er plassert i denne.
Ellers har jeg en stor kiste med Scrappe saker og en boks med maling!!! Har ingen poblemer med å finne noe å henge fingrene i om jeg ønsker det...hehe:-)

Også var jeg så heldig at jeg vant give away`en hos Marit som har bloggen I en sving. Kommer godt med nå når jeg har fått meg nye maskiner:-)



Så til slutt vil jeg bare skryte litt av meg selv og si at jeg endelig har blitt melke giver til melkebanken på SUS. Dette har jeg snakket om helt siden jeg fikk første mann. Men har liksom ikke fått "fingen ut!". Så en dag jeg kjørte forbi sykehuset (noe jeg omtrent gjør hver dag!) svinget jeg innom og gikk opp på nyfødt intensiv. Der fikk jeg informasjon og nødvendig utstyr for å gi melk. De leverer ut alt nødvendig utstyr også kommer de å hente melken hjemme hos deg.
Jeg hadde veldig mye melk i begynnelsen, men siden jeg ikke pumpet meg hele tiden da regulerte melken seg etter det A4 drakk. Så jeg har ikke mye melk nå, men tenker at alt hjelper de stakkars små barna som trenger det så sårt. Så når jeg er hjemme sitter jeg å pumper den ene pippen, mens A4 drikker fra den andre. Det fungere helt greit, og ikke noe stress når du kommer inni en rutine.
Noen sykehus betaler for melken, men det gjør de ikke på SUS. Men jeg tenker at vi trenger ikke alltid gjøre ting for pengenes skyld, det føles bra å kunne hjelpe noen som har fått en alt for tøff start på livet, og de foreldrene som ikke har vært så heldige som vi har vært.
Så om du har litt melk til overs og ønsker å hjelpe ta kontakt med de 2 kjekke damene i Melkebanken:-)




Ha en fin fredags kveld, nå skal jeg opp å teste ut de nye maskinene mine:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar