torsdag 2. august 2012

Inne aktivitet

Det har vært lite med blogging i det siste, på grunn av vi har vært på ferie (det kommer i et senere innlegg). Jeg og barna er fortsatt på ferie på hytta til foreldrene mine, siden mannen egentlig skulle begynne på jobb igjen denne uken. Men han ligge dessverre hjemme med en rygg som ikke virker:-(

Og siden sommerværet her i Norge kan variere endel fra dag til dag, må vi finne på noen kreative inne aktiviteter også.
Jeg fikk A2 og A3 til å klippe opp remser med garn i ulike farger. De elsker å klippe så var ikke noe problem for de det.


Så blåste jeg opp en ballong, og ja det ble selvsagt en sjørøver ballong:-)

Laget lim av mel og vann.
Så var det bare å smøre lim på ballongen og legge trådene på ballongen. Lag på lag på lag, på kryss og tvers:-)


Så satte vi den til tørk over natten, slik at den får tørket helt.
Når den var tørr stakk jeg hål på ballongen og klippet de trådene som hang løst, slik at det ble en jevn kant. Og voila en fin hjemmelaget skål:-)


Fint ikke sant? :-)
Det er iallefall en billig skål. Og kan vær ganske dekorativ om du bruker litt tid på å lage den, altså litt lenger enn 10 minutter som mine barn gidder holde på med samme ting!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar