mandag 21. januar 2013

Oppdate

Lite blogging fra denne fronten den siste tiden, desember kom og gikk og plutselig er vi i midten av januar. Så nå tenkte jeg å gi en liten oppdate på hvordan desember har vært for oss :)

Jeg er ikke av den typen som orker å stå med hode ned i vaske bøtta, og inni skuffer og skap. Jeg vil heller bruke tiden til kos med familien. Så vi har brukt tiden på det vi har hatt lyst til, og julegavehandelen har jeg unnagjort for det meste på dagtid. I år ble det også endel hjemmelagde julegaver til venner og familie.

Hadde planer om å legge ut et bilderas her over alt vi har laget og gjort i jula, men det er noe galt med bloggen min for tiden så får ikke til å laste opp bilder. Så frem til jeg får litt hjelp får det bli med denne teksten så får bildene komme etterhvert ;)

Lover at bloggen skal ble mer oppdatert når bilde problemet er fikset :)
Ha en fin uke alle sammen :)

Nå er endelig bilde problemet løst, så her kommer et noe (les: veldig) sendt bilderas fra desember!!

Mannen har bursdag i slutten av november og jeg i midten av desember, så vi bruker å slå sammen familie selskapet. Jeg liker å prøve ut nye ting og denne gangen ble det en regnbuekake. Den var helt grei i smaken, men jeg lager andre kaker som smaker mye bedre en dette.

Så kom første desember og da hang pakkekalenderen klar for ungene når de stod opp om morningen. Det var de tre eldste som fikk pakker, minsta fikk 1 pakke hun også på julaften :-)
Dette året var det heldigvis snø hos oss, litt overkant mye kanskje til tider!!! Men veldig koselig når det er snø på selve julaften :-)
Vi laget endel julesnop dette året, men glemte jo selvfølgelig  ta bilde av alt. Her er marengstopper med bringebærsmak. 
Og marsipan dyppet i mørk og hvit sjokolade. Noen hadde også karamell og mandler i. I tilleg laget jeg snickers sjokolade, fudge og seigmenn. Laget og hjemmelaget tacokrydder. Veldig greit å lage slikt og gi i gave til venner og familie.

Her er en av julegavene til en venninne, en hjemmesydd topp i tynt bomull strech stoff.

Denne var julegave til mor. Liker godt fargen på denne toppen.

Så en søt kjole i fleece, med matchende lue og smekke ble julegave til ei lita prinsesse på 1 1/2 år.

Å siden jeg ikke kunne finne julekjole til jentene i butikken, måtte jeg sy det også. Jeg ville helst ha like kjoler til de, men det er ikke lett å finne.

2 dager før jul kom jeg på at vi hadde ikke julesokker, så da fikk hele familien sine egne julesokker. Disse ble stappet med godteri natt til julaften, så barna hadde noe å kose seg med på dagen mens de venta på julenissen.

Sydde og hekla i tillegg noen bestillinger, men glemte jo å ta bilde av det før det ble sendt!!!

Så endelig var det julaften. Å nissen dukket opp hos oss også :-) Vi feiret hos mine foreldre sammen med brødrene mine/m familie og mormor. Kjempe koselig, jeg elsker jul. Det å se på forventningene til barna, tilbringe tid sammen med familie og ikke minst liker jo jeg og pakker (hvem gjør ikke det liksom!!??)

Nyttår ble og feira hos foreldrene mine, men de var ikke hjemme (de var på hytta). Men sidne de har større hus enn oss, lånte vi det. Vi hadde invitert 3 andre familie med barn. Så til sammne var vi 7 voksne og 10 barn (og en i magen!). Vi hadde en liten "spleisefest", der vi hadde med litt hver. Middagen var pinnekjøtt og riskrem til dessert. Og masse snop og god drikke utover kvelden :-)

Minner til slutt også om at vi har nå fått oss egen facebook side der vi jevnlig legger ut bilder av det vi lager. Det er Marianne (Blogg) og meg som har dannet Kreative Kåner. Så legg oss gjerne til som venn der :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar