torsdag 24. januar 2013

Heklepakke og tepper

I går fikk jeg en melding fra posten om en pakke som lå å ventet på meg. Så jeg tok en luftetur og gikk å hentet denne på posten.

For lenge siden meldte jeg meg inn i hobbyklubben for å få en heklepekke, men fikk deretter vite at pga stor pågang hadde denne pakken gått ut. Så da kunne vi velge mellom strikke- eller sy pakke. Jeg valgte sy pakken og trodde egentlig det var den. Men da jeg åpnet lå dette inni.
2 heklebøker, et nett med knapper, et armbånd, heklenåler og strikkepinner i etui, saks i etui og en rød veske med prikker :-)
Så nå kan jeg bære rundt på hekletøyet mitt i denne knall røde vesken, istede for poser som jeg har hatt det i til nå. Vesken viser iallefall igjen og forsvinner ikke så lett.

Så gleder meg til å prøve ut noen av oppskriftene i disse bøkene. Mye kjekt til store og små :-)

Så må jeg bare vise bilder av teppe jeg nettopp er ferdig med. Det er et teppe med bestemor(oldemor) ruter. Veldig fornøyd med resultatet :-)

Dersom du vil prøve deg på dette teppe finner du oppskrift og fremgangsmåte her.

Hadde endel garn igjen, så nå har jeg begynt på et nytt teppe. Et litt enklere vel å merke :-)
Oppskrift på det finner du her, ei gammel klassevenninne av meg. En kjekk blogg som absolutt er verdt et besøk :-)

Ha en fin kveld alle sammen :-)

2 kommentarer:

  1. Hekling er gøy! Kjempefine farger på bestemorteppet! Laget nettopp et mini-bestemorteppe selv til dukka til Thea :)

    Så kjekt at du linker til meg. Det setter jeg pris på :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:-) Ja er så greit å hekle samtidig som du ser på tv!!

      Bare hyggelig Ingrid, du har en kjekk blogg å følge :-)

      Slett