lørdag 6. oktober 2012

Travel, men effektiv....

Det er en god beskrivelse på uken som har vært. Mannen reiste til Italia med jobben på mandag og da ble selfølgelig mellomste syk igjen med feber og vondt litt her og der. Så det var 3 netter med VELDIG lite søvn på meg, og det er ikke lett å ta seg en kvil midt på dagen med en baby og en 3 åring hjemme!! Ja, ja, sove får vi gjøre når vi blir gamle.
Så i stede for å kvile har jeg klippet og klippet på stoff + sydd litt inni mellom, mens mellom låg på sofaen å såg på film.
Her kommer noe av produksjonen.

Ugle kjole i velour str 92/98 (2år)

Med spiss hette på.


3 pose fleecebukser i str. 1/2 år, 1 år og 2 år.
Litt dårlig bilde for "modellen" ville ikke stå i ro, men er lavendel farget ribb nederst på beina også. 


Flere produkter kommer etter hvert:)


Ellers har jeg gitt opp litt av prosjektet med mat handel. Jeg er rett og slett dritt lei av å finne på hva vi skal ha til middag og handele inn alt som skal brukes i matlagingen. Så jeg har nå bestilt mat fra Godt levert, der vi får matvarer og meny levert rett på døra hver mandag :) Du kan lese mer om det her.
Det er enkelt og variert mat, det går fort å lage og ikke minst det er MYE mat. Det er mye igjen når vi (2 voksne + 2 barn) har spist oss mette. Så vi har rester til middag dagen etter. 
Tenkte jeg skulle vise dere en av rettene vi hadde her om dagen. Og det er noe jeg nok aldri hadde planlagt å lage til middag selv.

Pasta med blåskjell

1 løk og 2 fedd hvitløk kuttes. (Du får levert kun 1 løk og 1 hvitløk, akuratt nok til det som sakl være i retten)
Brun det i en stor dyp panne eller gryte, til det blir myke og blanke. (ikke brune)

Kok opp pastaen ca. 13-15 min. Prøv å sett det på slik at det er ferdig samtidig med blåskjellene.

Hell 2 dl fløte i og ha i blåskjellene. (litt hvitvin om du har stående) La det koke i 12-15 minutter under lokk. Viktig, du må ikke spise de skjellene som ikke åpner seg.
Ha i pastaen sammen med blåskjellene og la det trekke.

En halv bunt persille hakkes og drysses over før servering.

Smak til med salt og pepper. Og voila en smakfull rett:)

Grønnsakssuppe med kjøttboller og hveteris

Her er en annen rett som jeg lagte. Kjempe godt og barna likte det også. Og her ser du det er mye mat, for dette er det som er igjen etter at vi var ferdige. Så det ble sendt i en isboks til svigermor, når vi reiste på hytta.


Nå nyter vi helgen på hytta, med fiske og krabbefangst. Nå venter nykokt krabbe til lunsj:) Ha en fin høstferie alle sammen:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar